• Elfogadás után az előtörténet tartalma alapján megadhatunk bizonyos képességeket/képzettségeket
• Lezárt játék után 1-3 yuan jár, lezárt harc után 4-6 yuan, míg kaland esetén 7-9 yuan. (Ez egy skála, az admin fogja megmondani, hogy pontosan mennyit kapsz. Egyet, kettőt vagy hármat például a sima játékok esetén a játék minősége, hossza és tartalma alapján.)
• Pontjaidat az admin vezeti és a profilodban tudod megtekinteni.
• Ez a poszt alá kell írni, ha úgy döntesz megveszel egy dolgot.
•
FONTOS: a rendszer célja, hogy a karakterek erősségét össze tudjuk hasonlítani alap szinten, de erősebb nem egyenlő jobbal. Továbbá kiemelten írom: nem az usereket hasonlítgatjuk össze ezzel, nem fogsz előnyt élvezni csak mert a karaktered erősebb.
HARCRENDSZER
• Kétféle dobást különböztetünk meg.
-
próba: egyetlen kockával dobsz, hogy kiderüljön, hogy a művelet sikerül-e. Például a mesélő arra kér, hogy dobj egy Természetjárás próbát, hogy kiderüljön, sikerül-e tüzet gyújtanod a nedves fával a táborotoknak.
-
ellenpróba: akkor használjuk, ha két képzettséget össze kell mérni egymással. Például megpróbálják elcsenni a pénzedet, de dobhatsz Alvilági ismeretek jártassággal ellenpróbát, hogy észreveszed-e a kísérletet. Ilyenkor először a tolvaj dob 3 kockával, majd pedig a célpontja is dobhat 3 kockával. Az eredményeket összehasonlítjuk, és ez dönti el, hogy sikerül-e a lopás, vagy sem. Ha ezt a fajtát választjátok javasoljuk a három dobást szétszedni: egyet a játék elején, egyet a közepén és egyet a vége felé.
• Minden dobókockának 4 fajta oldala van: bal siker, nem siker, siker, kritikus siker
• Összesen 4 fajta dobókocka áll a rendelkezésedre: amatőr, kezdő, haladó és mester
• Amatőr kockát olyankor kell használnod, ha az adott képességnek egyáltalán nem vagy tulajdonában, de azért vakszerencse módon megpróbálod. Idomár képességek esetében csak a saját elemeden belül próbálhatod meg és akkor is csak maximum haladó színtű mozdulatnál. Egyéb esetében pedig természetesen, ha az adott képességet próbálod meg.
• Kezdő kockát kezdő képességnél/képzettségnél, haladót haladónál, míg mestert értelemszerűen mesternél.
• Különleges idomítások esetében a haladó kockát kell használni minden esetben, míg akkor is, ha rendelkezel mester csoporttal is.
• Terep előny: néhány és erősen indokolt esetben, amikor úgy érzed a harc közben előnyt élvezel a környezet miatt, akkor egy dobásodat újra dobhatod, de akkor már csak a második dobás lesz érvényes. Pl. telihold a vízidomároknál. Ezt egymás között kell megbeszélni.
• Terep hátrány: néhány és erősen indokolt esetben, amikor úgy érzed a harc közben a környezet erősen hátráltatja az ellenségedet, akkor egy dobását újra dobhatod, de akkor már csak a második dobás lesz érvényes. Pl. extrém hideg időjárás tűzidomároknál.Ezt egymás között kell megbeszélni.
VÁLASZTHATÓ KÉPESSÉGEK
Idomár képességek:
– Mindenki csak egy elemen belül mozoghat
– Csak az olyan mozdulatokat tudsz használni, amit már megvettél – kivéve, ha amatőr kockát használsz.
– Ha megvan az alapszint, majd megveszel egy haladó csoportot, akkor az alap elemei is haladóvá válnak kockadobás terén
– Ha pedig megveszel egy mestert akkor minden eddig megvásárolt csoport mesterré válik kockadobás terén.
– Mester csoportot csak akkor vehetsz, ha van minimum egy haladó csoportod.
– De ha megveszel egy mestert az nem jelenti azt, hogy minden nála kisebb erejű csoport is a tiéd lett.
– Különleges idomítás: külön-külön kell megvenni és minimum két db haladó idomár csoportot birtokolnod kell hozzá + egy megadott mesterszintű képzettséget.
FöldidomárKezdő földidomár– 30 yuan
• 1-es csoport:
föld reptetés;
föld összeroppantás;
porfelhőHaladó földidomár – 40 yuan csoportonként
• 2-es csoport:
föld hajítás;
földoszlop felhúzás;
föld csuszamlás• 3-as csoport:
süllyesztés;
földpajzs;
járatkészítés • 4-es csoport:
földhullám;
földlövedék;
föld összetömörítés • 5-ös csoport:
földkilövés;
földhullám;
földbomba Mester földidomár – 50 yuan csoportonként
• 6-os csoport:
szeizmikus szenzor;
földpáncél • 7-es csoport:
földrengés;
földfal felhúzás • 8-as csoport:
sáridomítás;
kristály idomítás Különleges földidomár – 20 yuan•
fémidomítás – szükséges hozzá geológia tudomány mesterfokon
•
homokidomítás – szükséges még hozzá a túlélés mesterfokon
•
lávaidomítás – szükséges még hozzá geológia mesterfokon, továbbá hogy közeli felmenő (szülő, nagyszülő) tűzidomár legyen.
TűzidomárKezdő tűzidomár – 30 yuan
• 1-es csoport:
tűztör;
tűzlövedék;
forró fújásHaladó tűzidomár – 40 yuan csoportonként
• 2-es csoport:
tűzpenge;
tűzkilövés;
tűzkerék • 3-as csoport:
tűzostor;
tűzkör;
tűzrúgás • 4-es csoport:
tűzlövés;
tűzelfojtás;
tűztüsszentésMester tűzidomár – 50 yuan csoportonként
• 5-ös csoport:
tűzbomba;
sugárhajtás • 6-os csoport:
tűzpajzs;
villámátirányítás • 7-es csoport:
tűzokádás;
tűzfal Különleges tűzidomár - 20 yuan•
villámidomítás – szükséges hozzá mester mérnöki vagy mester fizika
VízidomárKezdő vízidomár – 30 yuan
• 1-es csoport:
vízostor;
jéglehelet;
hógolyó Haladó vízidomár – 40 yuan csoportonként
• 2-es csoport:
vízlövedék;
megfagyasztás;
buborék • 3-as csoport:
jégfal;
jégtörés;
jéglövedék • 4-es csoport:
vízkés;
hullám;
gyorsúszás • 5-ös csoport:
gőzfelhő;
szörf;
vízbecsapódás Mester vízidomár – 50 yuan csoportonként
• 6-os csoport:
felhőidomítás;
jégrámpa • 7-es csoport:
vízelnyerés;
víztorony Különleges vízidomár - 20 yuan•
Véridomítás – mester szintű emberi anatómia (tudomány) szükséges hozzá
•
Növényidomítás – mester szintű növénytan tudomány szükséges hozzá
•
Gyógyítás – mester szintű orvoslás szükséges hozzá
LevegőidomárKezdő légidomár – 30 yuan
• 1-es csoport:
léglabda;
siklórepülés;
gyorsfutás Haladó légidomár – 40 yuan csoportonként
• 2-es csoport:
légkés;
léglövés;
becsapódás tompítás• 3-as csoport:
légbomba;
óriás fújás;
légrúgás • 4-es csoport:
légpajzs;
légostor;
légkerék • 5-ös csoport:
légököl;
légroller;
légfolyamMester légidomár – 50 yuan csoportonként
• 6-os csoport:
légpáncél;
légtorony • 7-es csoport:
légörvény;
szélláncKülönleges légidomár - 20 yuan•
Hangidomítás – mester szintű zenei művészet szükséges hozzá
•
Szellemi kivetülés – mester szintű filozófia tudomány szükséges hozzá
Harci jártasságok
Chi blokkolás – csak nem idomároknak
•
Kezdő szint: alap kiképzéssel rendelkezel. Siker esetén képes lehetsz rövid időre blokkolni egy idomár képességeit – 30 yuan
•
Haladó szint: bőven vannak technikáid, a gyorsaságodat kihasználva pedig kemény ellenfél lehetsz egy idomár ellen. Akár huzamosabb ideig is blokkolhatod egy idomár képességeit – 40 yuan
•
Mester szint: kiemelkedő vagy ebben a stílusban. Hozzád hasonló tehetség ritkán adódik. Még az idomárok is kerülnek, ha megtudják, mire vagy képes. Akár órákra blokkolhatod egy idomár képességeit – 50 yuan
Harcművészetek– A jártasság felvételekor meg kell nevezned egy számodra szimpatikus, bármilyen létező harcművészetet.
– Ha a karaktered két különböző harcművészethez ért, akkor a jártasságot kétszer kell megvásárolnod.
– Például: Harcművészet – tai chi és Harcművészet – kung fu.
•
Kezdő szint: sárga övesnek megfelelő képzettség – 15 yuan
•
Haladó szint: kék övesnek megfelelő képzettség – 20 yuan
•
Mester szint: fekete övesnek megfelelő képzettség – 25 yuan
Fegyveres harcstílus– A jártasság felvételekor választanod kell egy fegyvercsopotot, ami tartalmazza a számodra megfelelő fegyvernemet.
– Ha a karakter több fegyvernemhez is ért, azokat külön kell megvásárolnod. Például fegyveres harcstílus – zúzófegyverek, és fegyveres harcstílus – lőfegyverek.
– Megvásárolt szinttől függően dobhatsz kezdő, haladó vagy mester kockával.
– Egyúttal a fegyver működését is ennek megfelelően érted, szükség esetén pedig karban is tarthatod.
– Ha a választott fegyvert nem tudod, hova sorold be, kérj segítséget az egyik staff tagtól.
– Egy fegyvernem kiválasztása nem jelenti feltétlenül azt, hogy a benne foglalt összes fegyvert tökéletesen ismered. Pl. A szálfegyverek magabiztos használatával még nem törvényszerű, hogy egy hatalmas karddal is ugyanolyan sikeres vagy.
– Ettől függetlenül nem kell külön jártasságként felvenned, ha a te karaktered mindkettőhöz ért a fegyvercsoporton belül.
– Választható fegyvercsoportok:
★szúró/vágó fegyverek (tőrök, kések, kardok, fejszék)
★zúzófegyverek (buzogányok, pörölyök, botok és kalapácsok)
★távolsági fegyverek (íjak, köpőcső)
★dobófegyverek (dobócsillagok, bumeráng, gránát)
★kétkezes fegyverek (pallosok, szálfegyverek, pl lándzsák, és minden olyan nagy méretű fegyver, aminek a használatához két kéz szükséges)
★lőfegyverek (pisztolyok és puskák, illetve tüzérségi fegyverek)
★speciális fegyverek (a fenti kategóriákba egyáltalán nem besorolható, egyedi fegyverek)
★alternatív fegyverhasználat (minden, ami a kezedbe kerül például egy kocsmai verekedésben)
•
Kezdő: nagyon alapvető ismeretekkel rendelkezel a kiválasztott fegyverről. Már tudod használni, van némi alapképzettséged, de nem vagy még túl magabiztos vele – 15 yuan
•
Haladó: alapos, katonai kiképzésnek megfelelő ismereted van a választott fegyvernemről. Gyakorlottan használod – 20 yuan
•
Mester: jól ismered a stílusokat, és tudod, hogyan fordítsd a választott fegyvered tulajdonságait az előnyödre. Rettenetes ellenfélnek számítasz vele – 25 yuan
Nem harci jártasságok:
– A felsorolt jártasságok azt a célt szolgálják, hogy viszonyítási és összehasonlítási alapot tudjunk adni a karaktereknek.
– A leírt példák inkább irányadók, útmutatók. Nem szükséges a leírás minden betűjéhez ragaszkodni. Például ha elsajátítod a vezetés jártasság mesteri szintjét, nem törvényszerű, hogy minden létező dolgot el tudj vezetni. Választhatod, hogy a te karaktered pilóta, emiatt egy tengeralattjárót nem fog tudni már irányítani, mivel az már teljesen más elven és terepen működik.
– Nem szükséges és nem kötelező dobni jártasságpróbákat, kivéve, ha azt a mesélő kifejezetten kéri. Alap esetben feltételezzük, hogy ha megvan hozzá a jártasságod, akkor jó eséllyel sikerülni is fog.
– Minden esetben a kezdő színt 15 yuan, a haladó 20 yuan, míg a mester 25 yuan.
Spiritualitás•
Kezdő szint: érzed a szellemek jelenlétét, sőt sokkal gyakrabban jelennek meg előtted
•
Haladó szint: képes vagy olyan szellemekkel is kommunikálni, akik nem beszélik az emberi nyelvet.
•
Mester szint: meditálással át tudsz jutni a szellemvilágba
Állatismeret•
Kezdő szint: magabiztosan meg tudsz lovagolni közepes termetű állatokat. Képes vagy az állatról gondoskodni, ki tudod elégíteni az alapvető igényeit.
•
Haladó szint: nem esik nehezedre meglovagolni egy nálad sokkal nagyobb teremtményt, illetve képes vagy irányítani olyan állatot, ami nem hagyományos terepen mozog. (vízi élőlények, repülő állatok) Képes vagy gondoskodni az állatról, ismered az alapvető igényeit és szükségleteit.
•
Mester szint: veszélyes állatot is képes vagy meglovagolni, ha az nagyobb nálad. Tudod, hogyan csinálj belőle kezesbárányt, és tudod, hogyan kell megülni úgy, hogy például a mérgező tüskéi ne tehessenek kárt benned. Az állat bármennyire is veszélyes, engedelmeskedik neked. Ismered az igényeit, és képes vagy figyelni a szükségleteire.
Vezetés•
Kezdő szint: alapvető járműveket (motorkerékpár, autó) tudsz vezetni. Homokvitorlával, illetve jet skivel is közlekedhetsz, ha a terep ezt igényli.
•
Haladó szint: nem okoz gondot nagyobb méretű járművek vezetése, például kamion, vagy vonat. Képes lehetsz hajót, egyszerű léghajót vagy munkagépet is irányítani.
•
Mester szint: érted a sokkal speciálisabb, összetettebb járművek működését, így könnyen elsajátíthatod például tengeralattjárók vagy repülőgépek vezetésének módszerét. Akár mechát is vezethetsz.
Katonai ismeretek•
Kezdő szint: alapvető katonai ismeretekkel rendelkezel. Egyenruha alapján meg tudod határozni, hogy a látott katona milyen nemzetségbe tartozik, illetve felismered a magas szintű tiszteket. Ismersz néhány alapvető, hadászati technikát.
•
Haladó szint: egyenruha alapján pontosan meg tudod mondani a tiszt rangját, szakaszát, és a fegyvernemét is. Jó taktikai érzéked van.[/size][/font]
•
Mester szint: mély ismeretekkel rendelkezel az egyes nemzetek katonai hadviseléséről, stílusáról és a kiképzések módjáról. Magas szintű stratégiai, hadászati ismeretekkel bírsz.
Mérnöki ismeretek•
Kezdő: könnyebb, egyszerűbb gépeket meg tudsz javítani, ha elromlik. Tudod, hogyan cserélj ki alkatrészeket. A vezetés: kezdő szinthez tartozó járművek megjavítására is képes lehetsz. Alapvető dolgokat építhetsz is.
•
Haladó: közepesen bonyolult gépeket meg tudsz szerelni. Már könnyedén készítesz valamivel összetettebb eszközöket is. (például protézisek) A vezetés: haladó szintbe tartozó járművek szereléséhez kiválóan értesz.
•
Mester: kiemelkedő vagy a szakmában, a találmányaid forradalmiak. A vezetés: mester kategóriában felsorolt járművek megjavítása neked csak gyerekjáték.
Természetjárás•
Kezdő szint: felismered az erdőben azt a gombát, amit nem kéne a raguhoz hozzáadni, és valamennyire el tudsz navigálni a csillagok állása, vagy egy iránytű alapján. Ismered a vadonban való túlélés legalapvetőbb szabályait, és biztonságos tábort tudsz készíteni magadnak és az útitársaidnak.
•
Haladó szint: magabiztosan tájékozódsz a csillagok alapján. Bőséges vacsorát tudsz főzni a természet kincseiből, a tábort pedig nem csak melegben, de biztonságban is tarthatod. Hatékonyan tudsz primitív csapdákat elhelyezni zsákmány elejtése céljából, vagy vészjelzőként, ha a táborodat éjjel megközelítik.
•
Mester szint: igazi túlélő vagy. Nagyon jól ismered a világ floráját és faunáját, valamint a zsebedben van a túlélés minden titka. Hihetetlen helyeken találsz fűszernövényt, ami ízt ad a vacsorához. Mostohakörülmények között is érvényesülni tudsz, és még a nedves fából is meleg tüzet varázsolsz.
Orvoslás•
Kezdő szint: egyszerű sérüléseket kezelni tudsz. Sínbe tudod rakni társad eltört kezét, és le tudod fertőtleníteni a sebét. Birtokodban van pár alapvető recept, amiket elkészíthetsz. Például nyugtató gyógytea, vagy gyógyszer meghűlésre.
•
Haladó szint: megállod a helyed harctéri szalitécként, és ha a körülmények megfelelőek, akkor kisebb beavatkozásokat is elvégezhetsz (például sebvarrás, amputáció). Több és hatékonyabb receptet tudsz elkészíteni. Ismered és használhatod is a hagyományos akupunktúra kezeléseket.
•
Mester szint: az orvos szakma nagyra tartja a tudásodat. Nem csak mestere vagy az orvoslás tudományának, de kiemelkedő a tudásod a szakterületeden. Orvosi csodának számíthat némelyik műveleted.
Lopakodás•
Kezdő szint: ha a körülmények adottak, akkor el tudsz siklani a figyelmetlen őr mellett a sötétben. Egyszerű álruhákat is képes vagy rögtönözni.
•
Haladó szint: tudod, hogyan vond el az őr figyelmét, vagy miként olvadj a tömegbe. Könnyen kiszúrod az egyszerű csapdákat is, amiket megpróbálhatsz hatástalanítani is.
•
Mester szint: szinte macska-egér játékot játszol a közönséges őrökkel. Könnyedén meglepheted őket akkor, amikor egyáltalán nem számítanak rád. Bármilyen csapdát jó eséllyel kiszúrsz, és megpróbálhatod hatástalanítani is. A rögtönzött álruháidban felismerhetetlen vagy.
– Kiegészítés: ha ellenpróbára kerül sor, és a karakter éber, akkor haladó kockával dobhatunk ellene. Ha a karakter alszik, meditál, nincs magánál, akkor amatőr kockával dobhatunk ellene.
Tolvajlás•
Kezdő szint: egyszerű zsebtolvajként pályázhatsz mások erszényére, vagy épp a zsebükbe tehetsz valamit, amiről nem kell azonnal tudomást szerezniük. A nagyon egyszerű lakatok feltörésével megpróbálkozhatsz.
•
Haladó szint: ügyesebb vagy, és fejlettebb a motorikus mozgásod. Nem csak arra vagy képes, hogy észrevétlenül elemelj valamit, ami nem a tiéd, hanem más trükköket is tanultál. (rábeszélés, figyelemelterelés) Az egyszerű lakatokkal könnyen boldogulsz.
•
Mester szint: pillanatok alatt megszabadíthatsz valakit a nehéz erszényétől, és valószínűleg észre sem veszi. Tele vagy trükkökkel, amik biztosítják a sikereidet. Jó esélyed van bonyolult, összetett lakatok feltörésére is.
Alvilági ismeretek– Te magad ezen ismeretektől még nem leszel automatikusan bűnöző. Egyszerűen csak jól kiismered ezt a világot.
•
Kezdő szint: van sejtésed róla, hogy merre kell elindulnod, ha valamilyen illegális árura szeretnél szert tenni. Könnyen észreveszed, ha egy kezdő szintű tolvaj ki akar zsebelni.
•
Haladó szint: otthonosan mozogsz a nyüzsgő nagyvárosban. Ismered a város nem hivatalosan legfontosabb arcait, és pontosan tudod, hol keresd azt a terméket, ami nem lehetne a polcokon. A haladó szintű tolvaj próbálkozását hamar kiszúrod.
•
Mester szint: ismersz minden nevet és minden praktikát. Átlátod a város sötét oldalának gazdaságát, valamint ok-okozati összefüggéseit. Jó ismereteid vannak arról, hogy ki kivel van jóban vagy rosszban, illetve pontosan rá tudsz mutatni arra, hogy a rendvédelmi szervek adott ügyekben milyen állásponton állnak, vagy miért nem olyan hatékonyak. Még a mester tolvajok próbálkozására is felfigyelsz.
Tudományok– A karakter érdeklődésének megfelelő, bármilyen, szabadon választott tudományág. Ez lehet történelem, jogtudomány, filozófia, biológia vagy fizika is.
– Ha a karaktered több tudományághoz is ért, akkor külön kell megvásárolni őket. Például: Tudomány – történelem, és tudomány – irodalom.
– Általános műveltsége minden karakternek lehet.
– Ha valaki tudományt vásárol, ott már feltételezzük, hogy komolyabban beleásta magát a témába, tehát már kezdő szinten is sokkal többet tud mesélni az adott témáról a karakter egy hozzá nem értő, egyszerű civilnél.
•
Kezdő: a karakternek alapvetőnél valamivel nagyobb tudása van a választott tudományágról.
•
Haladó: elvégzett, egyetemi képzésnek megfelelő tudással rendelkezik.
•
Mester: a szakma megbecsülését élvezi. Lehet olyan kutatása is, ami miatt a témán belül felnéznek rá.
Művészetek– A karakter érdeklődésének megfelelő, bármilyen szabadon választott művészeti ág, például festés, éneklés, tánc vagy smink.
– Ha valaki több dologhoz is ért, akkor a jártasságokat külön kell megvenni. Például: művészetek – költészet, és művészetek – kalligráfia.
•
Kezdő: egy a százból. Nem kiemelkedő a témájában, de nem lehet vitatni, hogy tehetséges.
•
Haladó: egy az ezerből. Sokan felfigyelnek tehetségére, és valószínűleg rajongók is bőven akadnak.
•
Mester: egy a millióból. Minden munkája egyedi és megismételhetetlen. Könnyen lehet, hogy életművét halála után tanítani fogják.
Új képesség/képzettség javaslása